• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Phil Kleingeld is Rent a Pen

Phil Kleingeld is Rent a Pen

Wie (goed) schrijft, blijft!

  • Home
  • Phil Kleingeld
  • Ghostwriter
    • Wat is ghostwriting
    • Hoe ghostwriting werkt
    • Ik wil een biografie
  • Tarief Ghostwriting
    • All-in schrijfpakket Brons
    • All-in schrijfpakket Zilver
    • All-in schrijfpakket Goud
  • Webinars
    • Schrijf een boek in 7 stappen
    • Hoe schrijf je een biografie
    • Meer offerte omzetten in opdrachten
  • Blog
    • Vlog
  • Schrijftips
  • Boeken
    • Een blind paard kan niet fout lopen
      • Recensies boeken
    • Schat, het wordt wat later
    • Wie (goed) schrijft, blijft!
  • Contact

De route naar betere content

Het maken van content voor je offertes, blogs, nieuwsbrieven, e-mail of website is als het uitstippelen van een mooie en interessante route op een landkaart. Je geeft daarop je vertrekpunt aan, waar je wilt eindigen en via welke route je dat wilt bereiken. Daarbij geef je de bezienswaardigheden aan die je onderweg tegenkomt zodat er optimaal genoten kan worden van de gekozen route.

Met de content die je schrijft is het niet veel anders. Deze hangt natuurlijk sterk af van de doelgroep waarop je je richt, waarbij je je route naar een goed resultaat altijd afstemt op die van je klanten. Waarin alle klanten, wie dat dan ook zijn, bijna hetzelfde zijn, is dat zij een gelijksoortig beslissingsproces doorlopen. (Kijk ‘De zeven principes van beïnvloeding’ er nog maar eens op na). Immers, de wegen van A naar B lopen maar over een beperkt aantal routes….
Lees verder

Schrijf geen offertes

Pas hoorde ik in een radiospotje van een opleidingsbureau dat, als je bij hen een cursus volgt, 100% van je offertes opdrachten worden. Ik word behoorlijk moe van dit soort beweringen. Immers, ’Telling is nog selling’. Er werd dan ook geen enkel bewijs geleverd voor de geponeerde stelling.

Het is natuurlijk onzin te denken dat iedere offerte die je maakt, hoe goed je aanbod ook is en hoe fraai je alle behoeften van klanten ook hebt weergegeven, tot een opdracht leidt. Kijk maar naar je eigen omzettingspercentage van offertes naar opdrachten. Het gemiddelde in Nederland ligt rond de 20% maar, stel dat je hoger scoort, haal je dan altijd 100%? Niet? Waarom is dat dan?…
Lees verder

Storytelling, een investering in emoties

Storytelling is een investering in emoties en ook nog eens een stuk ouder dan de weg naar Rome. Zo’n 15.000 tot 40.000 jaar geleden visualiseerden de Cro Magnon al, in de grotten van Lascaux en Altamira, hun verhaal over het dierenrijk in hun tijd. Rond 10.000 jaar geleden kerfden nomaden in Noorwegen een soort inventaris van de aanwezige dieren in de rotsen zodat stammen die na hen kwamen, konden zien of er wel voldoende voedsel voor hen aanwezig was. ‘Storytelling’ kwam ruim 4000 jaar geleden echt goed van de grond toen de Feniciërs, als een van de eersten, het schrift uitvonden en, naast beeld, tekst toevoegden aan onze manier van communiceren….
Lees verder

Tags: murketing, neuroselling, sales, storytelling

Storytelling, koopmotieven en broodjes aap

Vandaag heb ik weer eens een ontbijtsessie meegemaakt van ZZP Capelle; een zeer actieve club van zzp’ers die, waar mogelijk, hun netwerk inzetten voor de andere leden. Iedereen krijgt tijdens de ontbijtsessies 3 minuten de tijd om te ‘pitchen’. Van dat laatste ben ik geen fan want er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat ‘pitchen’ een doorslaggevende rol speelt in het koopproces. Daarbij komt dat alle deelnemers aanbieders zijn maar weinigen, of bijna geen, potentiële vragers….
Lees verder

Tags: broodjes aap, koopmotieven, neuroselling, offertes, sales, storytelling

Verkoopbevordering volgens het principe ‘Eenheid’

Al een paar jaar leg ik tijdens mijn workshops en ontbijtsessies over verkoopbevordering een aantal principes van beïnvloeding uit. Dr. Robert Cialdini, waarover ik eerder schreef, heeft tot op heden zeven principes beschreven. Zes daarvan beschreef ik al eerder. Jammer dat het laatste principe ‘Eenheid’  een beetje een ondergeschoven kindje is. Dat verdient beter! Eenheid/samenhorigheid is van grote invloed op koopbeslissingen. Lees maar eens verder!…
Lees verder

Tags: principes van beïnvloeding., sales

Emoties bepalen koopbeslissingen

Onlangs verscheen er een artikel in de Volkskrant waarin babyzaken werden aangevallen op een verkoopstrategie die zou inspelen op angstgevoelens van (aanstaande) ouders. ‘U wilt toch zeker wel het beste voor uw kindje?’ zou een veel gestelde vraag zijn om angstgevoelens aan te wakkeren om producten te kopen.…
Lees verder

Tags: beïnvloedingstechnieken, Cialdini, emoties, Madoff, neurselling

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Ga naar pagina 4
  • Ga naar pagina 5
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 25
  • Ga naar Volgende pagina »

© 2021 Phil Kleingeld is Rent a Pen

Algemene voorwaarden Ghostwriting

Algemene voorwaarden Workshops

Privacy verklaring

Phil Kleingeld is Rent a Pen
  • Home
  • Phil Kleingeld
  • Ghostwriter
    • Wat is ghostwriting
    • Hoe ghostwriting werkt
    • Ik wil een biografie
  • Tarief Ghostwriting
    • All-in schrijfpakket Brons
    • All-in schrijfpakket Zilver
    • All-in schrijfpakket Goud
  • Webinars
    • Schrijf een boek in 7 stappen
    • Hoe schrijf je een biografie
    • Meer offerte omzetten in opdrachten
  • Blog
    • Vlog
  • Schrijftips
  • Boeken
    • Een blind paard kan niet fout lopen
      • Recensies boeken
    • Schat, het wordt wat later
    • Wie (goed) schrijft, blijft!
  • Contact