• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Phil Kleingeld is Rent a Pen

Phil Kleingeld is Rent a Pen

Wie (goed) schrijft, blijft!

  • Phil Kleingeld
  • Wat is ghostwriting
  • Unieke werkwijze
  • Prijzen ghostwriting
  • Zelfpublicatie of uitgeven
  • Overzicht publicaties
    • Een blind paard kan niet fout lopen
    • Tijdreizen voor beginners
  • Blog
    • Vlog
  • Contact
    • Privacy Verklaring

Schrijf jezelf naar succes!

Veel gemaakte fouten in offertes en hoe je ze kunt ombuigen naar succes.

Taal is volgens mij de geweldigste uitvinding van de mensheid, maar ook één van de meest ingewikkelde. In het bijzonder als het om zakelijke communicatie gaat zoals bij het schrijven van offertes. Een slim taalgebruik zorgt voor de mogelijkheid om reacties uit te lokken en besluitvorming te beïnvloeden; in jouw voordeel.

De invloed van taal op besluitvorming

Taal heeft de kracht om emoties op te wekken, argumenten te versterken of te verzwakken en het vertrouwen van de lezer te vergroten of te ondermijnen. Het schrijven van offertes heeft als doel dat de lezer overtuigd wordt van de voordelen die ze met jouw aanbod in huis halen. Zelfs een verkeerd gekozen woord of een onduidelijke zin kan dat doel in gevaar brengen. Het gevolg daarvan is dat de tijd en moeite, die je in het schrijven van een offerte hebt gestoken. voor Jan-met-de korte-achternaam is geweest.

Veelgemaakte fouten en oplossingen

Vaagheid en het gebruik van dubbelzinnige woorden kunnen tot verwarring leiden. Dus, gebruik duidelijke en concrete taal bij het beschrijven van de voordelen van je aanbod, gezien vanuit de perceptie van de ontvanger van de offerte en niet die van jouw. Maak er dus geen ‘Wij van WC-eend’ aanbod van.

Vakchinees kan de lezer afschrikken en een positieve beslissing in de weg staan. Immers, de lezer wil niet dom gevonden worden of Google te moeten raadplegen wat je nu precies bedoelt! Pas je taalgebruik daarom aan het kennisniveau van de lezer aan en vermijd overmatig gebruik van technische termen. Leg, als je daar niet aan ontkomt, op een gemakkelijk te begrijpen manier uit wat je bedoelt. Je kunt dit laatste gemakkelijk even testen door aan een 14-jarige Vmbo’er te vragen of die begrijpt wat je schreef. (Dit is de gemiddelde leesvaardigheid in Nederland.) Om problemen te voorkomen, gebruik je dus geen ‘dure’ woorden, maak je je zinnen niet langer dan tussen de 17 en 20 woorden, bied je je informatie in ‘hapklare brokken’ aan in de vorm van alinea’s, tussenkopjes en een samenvatting van de voordelen.

Pas op voor het gebruik van oubollige woorden of zinnen. ‘Naar aanleiding van uw gewaardeerde aanvraag treft u bijgaand ons voorstel aan voor …..’….
Lees verder

Lees en denk jij zoals iedereen?

Bij een bezoek aan een van mijn favoriete boekwinkels, kwam ik de volgende afbeelding tegen:

Ik wil geen zuurpruim zijn maar ik blijf me verzetten tegen de ‘heiligverklaring’ van allerlei tegeltjeswijsheden en uitspraken die volgens mij als een tang op een varken slaan of  ongenuanceerd zijn. Laat ik het even toelichten….
Lees verder

Samenvatten van rapporten onzin?

Vandaag hoorde ik in een reclame van een trainingsbureau de bewering opkomen dat, als je een managementrapport goed schrijft, een samenvatting overbodig is. Nu heb ik ditzelfde bureau al een keer horen beweren dat, als je bij hen een training volgt, 100% van je offertes worden omgezet in opdrachten. Een onbewezen en onbenullige stelling als je naar de dagelijkse realiteit van bedrijven kijkt….
Lees verder

Trek de aandacht van media via persberichten

“Ontdek hoe je effectieve persberichten schrijft om je boek onder de aandacht te brengen, inclusief essentiële informatie, optimale lengte en tips voor het beheren van verzonden persberichten.”

Het schrijven van overtuigende persberichten is een belangrijke stap om de aandacht van media te trekken voor je zakelijke non-fictie boek of roman. Het stelt je in staat om je boek te promoten, interviews te krijgen en je bereik te vergroten. In dit artikel leer je hoe je effectieve persberichten schrijft, inclusief de benodigde informatie, optimale lengte en tips voor het beheren van verzonden persberichten….
Lees verder

Het belang van een sterke synopsis

“Ontdek hoe een goed geschreven synopsis de sleutel is tot het verkrijgen van een boekcontract”

Een goed geschreven synopsis is van cruciaal belang voor uitgeverijen bij het beoordelen van je manuscript en het nemen van beslissingen of ze je boek willen publiceren. Het speelt een essentiële rol in het hele uitgeefproces en biedt verschillende voordelen voor zowel auteurs als uitgeverijen.

Nederlandse uitgeverijen ontvangen per jaar duizenden waarvan de inzenders natuurlijk hopen dat zijn een boekcontract krijgen aangeboden. Helaas, de kans om dat voor elkaar te krijgen is statistisch niet zo groot. Het percentage van manuscripten dat daadwerkelijk wordt gepubliceerd, is relatief laag. Het kan variëren van enkele procenten tot ongeveer 10% of iets hoger, afhankelijk van verschillende factoren zoals de kwaliteit van de manuscripten, de overeenstemming met de uitgeefdoelen van de uitgevers en de marktvraag. Het selectieproces van uitgeverijen is streng en ze moeten zorgvuldig beoordelen welke manuscripten commercieel levensvatbaar zijn en passen binnen hun publicatieplannen. Dus, wil je de percentages in jouw voordeel willen ombuigen, dan volgen hier wat tips en een voorbeeld hoe je dat kunt bereiken….
Lees verder

De opmaak van je boek

“Een goede lay-out van je boek helpt bij de verkoop en leesgemak. Het oog wil ook wat!”

Typografie speelt een essentiële rol in het ontwerp van zakelijke non-fictie boeken. Het juiste gebruik van lettertypen en de opmaak van de tekst kunnen de leesbaarheid verbeteren, de boodschap effectiever overbrengen en een professionele uitstraling creëren. In dit artikel tref je informatie aan over de keuze van lettertypes, welke grootte het meest geschikt is voor zakelijke non-fictie teksten en tref je praktische tips aan om je boek typografisch aantrekkelijk te maken….
Lees verder

  • « Ga naar Vorige pagina
  • Pagina 1
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Pagina 9
  • Pagina 10
  • Pagina 11
  • Pagina 12
  • Pagina 13
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Pagina 25
  • Ga naar Volgende pagina »

© 2025 Phil Kleingeld is Rent a Pen

Algemene voorwaarden Ghostwriting

Algemene voorwaarden Workshops

Privacy verklaring

Lemelerberg 120
2905 NK Capelle a/d IJssel

Tel.: 010-8221701
Mob.: 06-81189397

KvK: 24193168
BTW-nr: NL001228069B20

 

Phil Kleingeld is Rent a PenLogo header menu
  • Privacybeleid

  • Phil Kleingeld
  • Wat is ghostwriting
  • Unieke werkwijze
  • Prijzen ghostwriting
  • Zelfpublicatie of uitgeven
  • Overzicht publicaties
    • Een blind paard kan niet fout lopen
    • Tijdreizen voor beginners
  • Blog
    • Vlog
  • Contact
    • Privacy Verklaring