Veel (MKB)bedrijven presteren onder hun potentiële niveau omdat ze zich te veel richten op de dagelijkse taken en te weinig oog hebben voor de langetermijnvisie. In dit boek leer je hoe je jouw bedrijf toekomstbestendig kunt maken. Of het nu is om het te laten groeien, meer winst te maken, klaar te maken voor verkoop of over te dragen aan je opvolgers. Met het formuleren van een duidelijke visie en missie zet je een punt aan de bedrijfsmatige horizon waarop je je kunt richten.
Dat doe je met concrete doelstellingen en actieplannen die bijdragen aan de groei van je bedrijf. Ga aan de slag om je bedrijf een onderscheidend vermogen te geven, in te spelen op onvermijdelijke veranderingen, hoe je de meest voorkomende problemen kunt overwinnen en je bedrijf kunt transformeren naar een toekomstgerichte organisatie. Om dat te bereiken krijg je een groot aantal tips en strategieën die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. Dus, als je klaar bent om jouw bedrijf naar het volgende niveau te brengen, dan is dit boek jouw handleiding om dat te bereiken. Word een visionair en maak van jouw bedrijf een succesverhaal door je bedrijf eerst te ‘slopen’ om het daarna een opbouwende toekomst te geven.
Eric de Jong is directeur van In2mediair BV. Zijn bedrijf is gespecialiseerd in verandermanagement. Hij deed in ruim 30 jaar ervaring op als internationaal werkende interimmanager en directeur, bij zowel MKB-bedrijven als multinationals. Hij is de bedenker van het unieke businessmodel waarmee ondertussen tientallen MKB-ondernemers en managementteams zijn geholpen een nieuwe en succesvolle blik op de toekomst te krijgen; met een nieuwe visie, missie en strategie.
Aantal bladzijden: 176
Full colour omslag
Eerste druk september 2023
Prijs: € 27,50 exclusief verzendkosten