Twitter heeft eindelijk haar verdienmodel gevonden en dat heeft als gevolg gehad, dat zij de complete opmaak van de profielen heeft aangepast. De eerst wat rudimentair aandoende opmaak heeft een complete facelift ondergaan en het is duidelijk een enorme verbetering geworden.
Verbeterde opmaak
De indeling van de pagina’s is veranderd, zoals de startpagina, waar nu in de linkerkolom ruimte is gemaakt voor de tweets en de statistieken qua aantal Tweets, Volgend en Volgers. De vermelding in hoeveel lijsten men voorkomt is verdwenen, maar men kan met een beetje goede wil ze wel vinden; er moet dan wel handmatig geteld worden. De rechter kolom is het breedtst en laat de time line zien. De extra breedte was nodig om ruimte te maken voor grote foto’s van adverteerders. Dit laatste is nog een zogenaamde Beta-versie die op dit moment nog maar voor een beperkt aantal adverteerders beschikbaar is. Ik ben nog geen Nederlandse adverteerders tegengekomen.
Alle interacties op Twitter zijn nu gemakkelijker vanuit de startpagina te volgen via @Verbinden en #Ontdekken; een prima aanpassing waarbij bij #Ontdekken nu de mogelijkheid wordt geboden tot het plaatsen van foto’s en video’s; dat laatste was tot heden niet mogelijk. Zoals gezegd maakt de nieuwe opmaak ruimte voor het plaatsen van advertenties, gesponsorde tweets en profielen en het plaatsen van een grote profiel-banner.
Bij het bekijken van mijn apps op de iPhone viel op dat ook daarin de opmaak is aangepast aan die van de pagina’s zoala die op m’n laptop verschijnen.
Workshops
Rent a Pen verzorgd o.a. voor MKB Cursus & Training, een van de leidende trainingsorganisaties in Nederland, bijzonder praktische workshops over het gebruik van Twitter waarvan de inhoud direct toepasbaar is in de praktijk.
Klik hier voor meer informatie