
In Nederland zijn honderdduizenden zzp’ers, meestal kennisondernemers, in een gevecht om opdrachtgevers naar zich toe te trekken. Een lastige klus als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar de profielen die je op LinkedIn tegenkomt. Je ziet daar duizenden trainers, coaches en adviseurs die zich, al of niet bedienend van gorillagedrag, zich van de rest proberen te onderscheiden om hun graantje, of liever een zak vol graan, mee te pakken. Maar hoe kun je nou echt opvallen tussen al die concurrenten die allemaal claimen de beste te zijn, want bescheidenheid is geen optie, toch? Het antwoord zou weleens verrassend simpel kunnen zijn: schrijf een boek.
Ja, je leest het goed. Een boek kan een ongelooflijk krachtige tool zijn in je acquisitiearsenaal, vooral als je kennis verkoopt in plaats van fysieke producten. Kijk eens naar de voordelen die het schrijven van jouw boek biedt voor het aantrekken van nieuwe klanten en je je concurrenten achter je kunt laten. Ik heb er een carrière mee weten op te bouwen.Voor de prijs hoef je het niet te laten,het is vaak goedkoper dan een marketingcampagne!…
Lees verder

Het gebruik van gevoelswerkwoorden zoals ‘houden van’, ‘liefhebben’, ‘negeren’, en ‘leuk vinden’ is een gangbare manier om emoties en relaties tussen personages in verhalen te beschrijven. Maar, het direct benoemen van gevoelens kan soms de kracht van je verhaal verminderen. Een subtiele, meer impliciete benadering kan de leeservaring verrijken en de lezer meer betrokken maken bij het interpreteren van jouw teksten. Hoe? Lees even verder. …
Als je denkt aan
Ben jij redelijk actief op Linkedin, maar de reacties op je bijdragen zijn niet daverend?
Wist je dat het schrijven met de hand je geheugen behoorlijk kan verbeteren? In zijn boek