Workshop: Hoe schrijf je een blog

Er zijn verschillende manieren om jezelf en/of je bedrijf onder de aandacht te brengen van de doelgroepen die je wilt bedienen. Bloggen is een van die manieren  en bijzonder effectief om bezoekers naar je website te trekken, leads te genereren en om je professionaliteit te onderstrepen. ‘Als je kunt praten, kun je ook schrijven’ is mijn motto en in deze workshop leer je hoe je een interessante blog voor de beoogde doelgroep(en) kunt schrijven.

Behandelde onderwerpen:
Tijdens deze workshop zullen de volgende onderwerpen behandeld worden:

  • Doelgroep bepaling
    Voor wie ga je schrijven?
    Wat weet je al van de doelgroep?
    Wat is belangrijk te weten?
  • Het onderwerp bepalen
    Wat heeft de belangstelling van de doelgroep?
    Wat weten zij al en vooral wat niet? (Enquête)
    Hoe sluit jouw expertise aan op die van de doelgroep?
    Wat is er voor nieuws te melden? (Onderzoek)
  • Het schrijfproces
    Kies je schrijfvorm (je, u, ik)
    De VVV-methode (vertel wat je gaat vertellen, vertel het, vat samen)
    Maak een mindmap van het onderwerp.
    Verzin een pakkende koptekst.
    Durf een standpunt in te nemen dat een discussie uitlokt.
    Het uitlokken van reacties.
    Gebruik van pakkende woorden en teksten.
    Schrijven is schrappen! Wees kort en krachtig!
    Visualiseren; gebruik van copyright vrij materiaal.
  • Telling is not selling.
    Hoe je blog promoten via sociale media
    Hoe je blog binnen andere netwerken verspreiden
    Hoe en waar een gastblog plaatsen
    Plaatsing en herplaatsing van blogs
    Hoe publiek aan je te binden

Blog Phil Kleingeld

Workshopleider:
Phil Kleingeld is schrijver van 23 praktische communicatieboeken (waaronder enkele bestsellers) en columnist, communicatietrainer en een actieve blogger. Hij schrijft niet alleen blogs via zijn eigen websites maar ook voor o.a. De Zaak, Managers Online, Mister Sales, Motivaris en Rent a Pen. Je leert dus bloggen van iemand die met beide benen in de praktijk staat en kan bogen op een ruime ervaring. Zijn manier van werken is direct, praktisch en hij weet de boodschap met veel gevoel voor humor te presenteren.

Duur workshop:
1 dagdeel

Tijden:
Van 9.30 uur – 12.30 uur

Datum en Plaats:
Woensdag 15 maart 2017, bij Meetz in Poortugaal
Bereikbaar met openbaar vervoer. Metro stopt praktisch voor de deur.
Kom je met de auto dan kun je gratis parkeren. Er zijn oplaadstations voor elektrische auto’s.

Neem vooral je laptop of tablet mee, want we gaan tijdens de workshop oefenen en een eerste aanzet tot een blog geven.

Kosten:
€ 75,00 excl. btw, inclusief hand-out, en consumpties

Aantal deelnemers:
Minimaal 6 en maximaal 10 deelnemers.

Bedrijfsnaam (niet verplicht)

Voor- en achternaam (verplicht)

Straat en huisnummer (verplicht)

Postcode en plaatsnaam (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

E-mailadres (verplicht)

Betreft (maak uw keuze):

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.