Netwerken 2.0

contacten-maken-contractenEr zijn veel definities gegeven over wat netwerk nu precies is. De een ziet het als een manier om snel aan nieuwe klanten te komen, de ander ziet het als een manier om betere carrièrekansen te krijgen. Kortom, de definitie van netwerken hangt af van het doel wat de ‘netwerker’ hoopt te bereiken.

Leerdoel:
Het leerdoel van deze workshop is om op andere dan gebruikelijke manieren van netwerken te leren onderscheiden om  daaruit, op basis van duidelijke persoonlijke doelstellingen, te kunnen bepalen welke manier van netwerken het beste bij de deelnemer past. Netwerken 2.0!

Te behandelen onderwerpen:

  • Definitie netwerken en de consequenties daarvan.
  • De wet van de wederkerigheid; I’ll scratch your back and you scratch mine! |
    De wetenschappelijke basis van netwerken 2.0.
  • Formuleren doelstelling(en).
    Wat wil je bereiken? (Nieuwe klanten, opbouw carrière, baan, geld, kennis, kennissen.)
    Binnen welke tijd?
    Wat heb je ervoor over? (Inspanning, tijd en geld)
  • Verschillen tussen diverse vormen van netwerken, waarom wel of niet toetreden
  • Welk type netwerker ben je?
    Test om voorkeurgedrag te bepalen en de gevolgen voor het leggen van contacten.
  • Hoe een netwerk op te bouwen. Waar en hoe beginnen. (Afhankelijk van geformuleerd doel)
  • Het vestigen van aandacht
  • Het beschikbaar stellen van kennis en kennissen
  • Het vinden en binden van netwerkcontacten
  • Onderhoud en uitbouw van het netwerk
  • Contacten maken letterlijk contracten. Het vaststellen van contactfrequentie
  • Welke vormen van contacten leveren het beste ‘rendement’
  • Wat vooral niet doen! Tips en trucs.
  • De ‘elevator pitch’; de zin en vooral ook de onzin van pitchen.

Tijdens deze interactieve workshop zullen veel praktijkvoorbeelden worden gegeven en wisselen wij opgedane ervaringen uit.

Datum, plaats en tijd
In overleg met de opdrachtgever
De workshop neemt 3 uur in beslag.

Investering in een goed functionerend netwerk:
Een workshop van 3 uur voor maximaal 10 deelnemers vraagt een investering van
€ 750,00 excl. btw. En € 0,32 per/km.

Deze  workshop kan ook in een vorm van een spreekbeurt worden gegeven voor uw relaties.